Mamma sade att jag måste skriva på svenska också - jag får inte glömma det! :D Jag tror att det är inte så trevlig att läsa när jag skrivar svenska, eftersom det inte är mitt modersmål å jag gör massor av  misstager. Jag ska uppdatera min journal på finska på LJ.

Varför har jag bytat till Finland? Jag älskar Stockholm, det är mitt favoritcity men pappa inte tycker om det. Han säger att där finns massor av krig och brytt i city - varför kan jag inte se detsamma? Jag GILLAR Helsingfors - mina kompisar bor här, min skola är här,  jag bor här - men jag vill byta till Stockholm. Eller till Rom. <3 Jag måste vänta tre eller fyra år, eftersom jag har gymnasiet och livet här i Finland.

Jag hatade svenska i skolan! Det var just så tråkig - men VEM vill plugga saker som är så dumma? Jag har ett ordtest (jag fick nio :)) var jag har skrev "cirkusartisten hade tamt både tigrar och lejon." NÄR behöver jag det? Jag tror att jag ska se inte så mångå människor som tämjer tigrar. Eller lejon. Å den där exempel: "Församlingen ber till Gud" - jag tror inte på Gud så. :/

Meeeeeen. Hejsan, jag heter Riikka, jag kallas Suru eller Madina på nätet, jag bor i Helsingfors, jag är 16 år och jag har läst svenska tre år. Det är inte så mycket men jag vill läsa det (eller finska eller religion) på uni efter gymnasiet, så. :) Det ät ju en dröm, men... :)